Welcome... | Dashboard | +Follow




T'ganu Kami Datang..!!!
Wednesday 30 January 2013 0 comments

Assalamualaikum..!

Entry kali ni pasal program USR yang aku join last week..

T'GANU KAMI DATANG.!!!!


kiteorg bergerak pada 17hb Jan (Khamis) pukul 6pm, 

penat jugak la sebab abis kelas terus bersiap nak gi terengganu..
eksaited beb!! hahaha..aku tak sabar nak sampai jejak kaki di tanah Terengganu
kiteorg ada 2 program selama 3hari berada di T'ganu ni :
Program Keluarga Angkat & Program Intelligent Youth 
bersama pelajar SMeT (Sekolah Menengah Kuala Telemung)

ok,9jam dalam bus,,,perrgghh 1st time aku duduk dlm bus macam nie punya lame, 

seksa siot,, beku nak mati malam ti,,
dalam pukul 3AM kami sampai ke Kg Kubang Palas,Kuala Telemung
then, tumpang tidur kat rumah salah seorg penduduk kampung.



8AM : Majlis Penyerahan Keluarga Angkat

comel molek tak kami berempat,(intan, eykn, amierah, tasha)..hehehe.. 
teruja sebab nak jumpa family angkat..siapa dapat aku mesti bertuah kan...
hehehe :D


nilah AYAH dan MAK aku dan ekin :)



selepas majlis penyerahan, kiteorg gi program dekat sekolah..ulang suara 
"Sekolah Menengah Kuala Telemung (SMeT)!!!"
pelajar nya dari Ting 1 sampai Ting 6... wah,mencabar betul!!
Aku da malas nak bercerita,,kowang tengok la sendiri pic-pic yang sempat aku snap ni :)


. nilah programnya~~
PENYU PETEH PENYU


nilah student SMeT yang sempoi..
aku yang kene buli ngan diaorang, sebab aku dok berapa paham ape 
dieorang cakap..gila pekat la..(cannot go)
aku fasi tok group 1(PENYU RANGERS) bersama dengan HAZWAN dan NINA.
papepon pelajat SMeT memang terBAIK..!!!


fasilitator-fasilitator #UTMAwesome


*ooppppsss..!! terselit pulak 'hantu' ni.. 
comel la,siapa la gerangan si dia nie ek.. :D


now, story about terengganu darul iman.
sememangnya dari 1st day aku kat t'ganu ni aku dah jatuh cinta
dngan t'ganu la (bukan orang ganu ye)..suasana kt sini nyaman jerk..
Habis jerk program kt sekolah, Ayah Su bawa kami jenjalan..
Tempat 1st kami pergi ialah MASJID KRISTAL
its so awesome!!!
subbahanallah, cantik sangat.. :)


.masjid kristal
nice~

. with my lovely father.
then kiteorg singgah makan kopok losong 
di hadapan muzium terengganu.. sedap ok!!!
kemudian lalu kt Kg Losong 
sudah semestinya untuk beli kopok losong untuk bawak balik KL

Destinasi seterusnya ialah PANTAI BATU BURUK
(cantik tak terkata yall)
tak rugi jalan-jalan kat T'ganu ni.. 
Tahun ni Tahun Melawat T'ganu kn? *promote cikit*
meh pakat ramai2 gi T'ganu,sure best!!


i'm here!!!!!!!!!!!!

scene-scene di tepi pantai..

 iloikeit <3

puas jenjalan,kami balik rumah....
kat rumah pula, aku teruja tengok kerbau..namenya Cimeng
jenjalan kt dalam kampung dan minum petang bersama keluarga,,,
rasa seronok jerk bila dilayan seperti Princess :))





stop cerita pasal jalan2 di t'ganu,sekarang ni aktiviti kemasyarakatan pula..
pada hari Ahad (last day), kami ditugas kan membantu 
penduduk kampung menbersihkan 
Masjid Kg Kubang Palas

rajin kan mereka ni!! mana aku?? ada la.. tak sempat nk bergambar,,focus on my work! haha

Selepas aktiviti gotong-royang, diadakan pula majlis penutupan dalam pukul 2 bersama
Yang Berbahagia ahli parlimen Kuala Telemung dan penduduk kampung Kubang Palas..
akhir sekali, sesi bergambar.. wahh!! pose habis masing-masing..



ni pula sesi aku dan ekin.. i gonna miss them *hug*

.ni la ketua Program,, Hazwan aka BOTAK
.thumb up!



wow.! Hazwan ditemuramah la.. #UTMawesome
credit to : RTM (radio,tv dan paper)


pic terakhir sebelum kami berpisah
*opppsss kantoi pulek (tengah nangis)
pape pon aku tak kan penah lupakan family angkat aku nie..
terima kasih atas segala nasihat dan pesanan yang telah diberikan.

Pohon sena buah ceri;
Buat santapan si tuan Puteri;
Terima kasih tak terhingga dari kami;
in shaa allah, kami akn datang lagi :))

BYEbye Terengganu.!!


p/s:in shaa allah bulan 4 nanti kami akan dtg lagi.
      i love u all..!!


« OLDNEW »
Owner

Hello! Welcome to my blog.

Diary
Profile
Links
Credits




Blog Achieve




Taggie Board