Welcome... | Dashboard | +Follow




Dairy of Ramadhan 2013
Sunday 4 August 2013 0 comments

assalamualaikum!

hai, hari ni terasa nk luahkan isi hati dalam blog ni.. 
sebenarnya dah lama nak tulis tapi tak sempat nak mengarang nya,, maklum la sekarang ni
dah wat keje part time kat area hostel,, #carrefour #wangsaMaju.. dengan assignment berlambak (tahun akhir) haiiishh!! dugaan.. tp ada dugaan lagi mencabar mental dan fizikal sepanjang bulan ramadhan ni.. 
apa boleh buat,, SABAR JE LA..! :(


aku nak story mori pasal kisah cinta aku yang tak berapa nak romantik ni..

7 july - semua nya bermula bila aku ternampak hset Minato (pakwe aku).. aku xsedap hati bila ternampak
conservation yg panjang lain macam je then aku mintak ar phone dia... mula nya dia tak bagi gak. 
Bila aku dapat rupanya dia ngan wechat ngan ex dia "Kurama". melenting ar jugak kan, nasib bek kat kedai makan then mmber kiteorg datang, aku pon bla tinggalkan dia cm tu je... 




aku - kushina 
dia - minato
exgf - kurama
nie watak2 dalam anime 'Naruto', thats why aku cakap ex dia kurama
sebab menurut ayot kurama ni akan hancurkan kebahagiaan kiteorg.
P/s : aku tak layan naruto.. keke~

8 july - senin kan ?? aku strt keje part time.. kowang mesti leyh agak kan how i feel that day..!!
tak cukup ngan tu, aku gi cari wechat KURAMA ni, then dia cakap MINATO sebenarnya nak lepaskan 
aku.. apak la.. !!! Seriously shiit la kan.. pagi tu kelas semua aku xdtg, ptg aku jumpa MINATO kat parking kete,, then he told me, that was true,, arrkkkk,, DEBBUKKK!! *penumbuk aku terlepas ke muka dia*

dia hantar dan amik aku balik keje! aku tak tau nak cakap pe lagi... then kiteorg lepak kat tepi tasik,,
dia nak settle kan semua masalah ni.. dia keliru dan tak dapat nak buat apa-apa pilihan lagi.. so aku bagi dia masa.. kiteorg stay sampai pagi.. start hari tu , hubungan kiteorg tergantung, aku bagi masa seminggu untuk dia buat pilihan antara aku atau dia! 

9 july - MINATO cakap si KURAMA ni tak nak lgi ganggu hubungan kiteorg,, aikk!! kau dah porak-peranda kan hubungan kiteorg ko blah macam tu je.. sungguh biadap kamu!!

12 july - MINATO nak balik rembau,, lahai risau nya aku... pape pon cer control yang aku okay tp sebenarnya tak!

14 july - dia amik aku balik keje. belum aku tanya pape dia dah gtaw dia ada gi bazar ngan si KURAMA tu,, bukan berdua tp berempat.. alhamdullilah,,,aku lagi suka dia berterus terang drpd terus menerus bohong aku. hope everything is okay :)

21 july - dia cakap xde pape berlaku, dia xde jumpa si KURAMA tu.. 

22 july - aku stalk fb si KURAMA ni "buatkan asam pedas tuk si dia" siapa dia tu kalau bukan MINATO..
punca pergaduhan lagi.. perlu ke tipo bagai??!! dah kantoi baru nk explain,, what the ****!!! apa hak aku nak marah dia kan?? kiteorg pon xde pape hubungan.. aku tak tau nak buat apa lagi.. sampai bila aku perlu tunggu jawapan nya kalau dia sendiri tak tau nak buat pape pilihan..

23 july - lepas aku balik keje kiteorg lepak kat look-out point Ampang, story mori masalah yang kiteorg hadap ni.. rasa nak pecah pale,, even aku gaduh ngan dia, tp dalam kelas aku dapat rasakan yang kiteorg semakin close, happy ar gak..dia pon cakap xde text ngan KURAMA tu tp ni semua sementara je -.- 

25 july - dia amik aku macam biasa.. ini time je masa keluar berdua.. selalu nya lepak mamak je, tp ni kali lepak kedai SG GOLOK makan mee celup.. (makanan kelantan),, sedap la jugak! layan kan dia sebab dia selalu buka air je kat bilik,, kesian la jugak kn...

26 july - hari jumaat,, cuak la lahai, dia kena balik rembau sebab Sabtu nak beriftar dgn KURAMA & kenkwan yang lain... takkan nak halang kan.. jumaat sepatutnya aku kerja, tp terlambat!! 0640 baru bangun tido.. OMG!! then call boss cakap tak sihat *tipu sunat* (act aku mmg tengah sakit, dah 4hari xde suara until now aku masih batuk2 lagi =.=) 
so pass buka & solat aku pon keluar date ngan MINATO,, rupanya dia tunggu aku bangun tido, sweet x??
kiteorg makan asam pedas kat area DANAU KOTA #D'santap , not bad la, sebab dah 2 kali pi situ,,, pas makan kiteorg pusing2 KL, aku pon terdetik nak check phone SONY dia  (line maxis)...............
this part, aku downnnn sesangat!!! dia text ngan KURAMA tu dalam diam.. aku tak kisah dia nk text PERLU KE TIPU AKU LAGI SEKALI??!!!!

i think its was over,, tp dah name nya jodoh kan!! aku sendiri tak tau kenapa hati ni suka sangat disakiti,,
bia pon banyak benda nya dia tipu aku still watlek watcill je.. like nothing happen! 

27 july - aku mintak putus,, aku cakap pergi la kat KURAMA tu,, dia buat betol2,, f***ing shit la kan!!
tp aku still maintain cun,, calling dia mintak number member baik dia.. haha,, dapat!!

28 july - aku dah start text ngan mmber dia,,, 1st thing aku just nak tau pasal MINATO je, then dia suwoh call,, so aku gayut la ngan dia,,, pass tu aku saja je nak jeleskan MINATO,, (blok dia leyh nampk blok aku)
so dengan jelas dia nmpk aku tgh gelak sakan mase OTP ngn mmber dia... dia punya hangin , kalah aku ooo... takut pon ada la .. sorry!!

29 july - pas je aku otp ngn mmber dia,, aku call MINATO pulak.. xde mood kau!! penat jugak la nk pujuk dia...then kiteorg turun sahur sesama.. pas tu mmber dia OMAS datang , rupanya si omas ni tau apa yang terjadi antara aku ngan MINATO, so sekarang dia tolong cakapkan bagi pihak MINATO sebab MINATO ni lembab ,, dia tak pandai nak explain!!

sebenarnya selama ni MINATO serba salah sebab KURAMA selalu mendesak dia untuk terima SI KURAMA ni balik.. act aku malas nk cerita tp keputusan nya MINATO pilih aku tp masa yang sama dia nak jaga hati si KURAMA ni,, dengan text dia sakit bagai buat MINATO serba salah.. hurm!! lame jugak la discussion kiteorg.. kenapa la si KURAMA ni nak rosakkan kebahagiaan aku dan dia :'( Alhamdulillah aku bersyukur dengan jawapan yang dia bagi.. depan omas dia cakap "AKU MILIK KAU"

1 ogos - aku ingat segala nya dah settle, tp sebaliknya... KURAMA SAKIT! (betol2 sakit ke?) 
time ni aku lepak study ngn MINATO pagi ti ada test, tp dia tak study lansung,,, main game, tengok 9gag, naruto... bila tanya, takde mood..  kenapa ek?? dalam kelas aku rampas phone dia, then baru aku tau, KURAMA SAKIT dan mak dia salahkan MINATO,, kau sakit orang lain yang dipersalahkan??!! 
Apak kau la ... aku tau apa perasaan MINATO, mesti dia sedih! aku pon xtau nak wat cam ne lagi...

aku suruh dia lawat si KURAMA tu bila dia dah bersedia nak terus terang kt si KURAMA ni apa jawapan dia yang muktamad.. tp dia takut..!!

2 ogos - dia pergi lawat si KURAMA ni kat rumah dia dan terus bagi jawapan.. tp si minah tak terima dan suruh MINATO ni pikir lagi.. arrgghh!! aku yang mengarang ni pon turut stress tau tak??!!

4 ogos - hari ni?? sepatutnya sekarang ni aku dah ada bersama MINATO, tp mak dia tak bagi,, ari tu elok je bagi MINATO hantar sampai joho, hari ni ta izin kan pulak.. perrhh!! sentap gila aku... aku tak tau sampai bila lagi aku leyh pertahankan cinta kau kat dia kalau mak dia sendiri tak restui hubungan kiteorg... apa salah aku??? adik2 MINATO pon xsuka aku?? uwaaaahhhh!!! :'( sedih sangat.. kenapa dieorang tak bagi aku peluang untuk dekat ngn dieorg,, hina sgt ke aku... ??!! 


now, aku akan bukti kan yang aku tak de la macam yang mereka sangkakan... yang aku perlukan sekarang adalah kekuatan dalaman tuk lawan semuanya...aku harapkan dia sentiasa ada di sisi ku memberi tunjuk ajak dan dorangan..!! Aku harap semua nya dah berakhir, ramadhan kali ni banyak mengajar aku erti sebenar bersabar! alhamdulillah.. aku still stick ngan dia, kalau xde kesabaran mungkin dia bukan milik aku lagi.. 
thank for everything abang!

DEAR NAMIKAZA MINATO,
i love u, not just for now but for always
inshaa ALLAH



**p/s : esok 7th monthly anniversary.. back to SR with him. iftar dgn family ,
          harap okay!! poopaye ~~




Labels: , , , ,



« OLDNEW »
Owner

Hello! Welcome to my blog.

Diary
Profile
Links
Credits




Blog Achieve




Taggie Board